Youtuber ja sisulooja Hanna-Sandra Kulderknup: Iga päevaga näen aina rohkem sponsoreeritud postitusi
  • Jaanika Luht

Youtuber ja sisulooja Hanna-Sandra Kulderknup: Iga päevaga näen aina rohkem sponsoreeritud postitusi



Kõigest 13-aastane Youtube’i sisulooja kasutajanimega Hanna-Sandra ehk Hanna-Sandra Kulderknup on oma noore ea kohta juba uskumalt aktiivne ja edukas ning võiks olla inspiratsiooniks ka kõikidele temast vanematele lugejatele. Mitmekülgsus ei puudu ka tema videotest, mille seast võib leida väga erinevaid teemasid alates rootsi kruiisi ülevaatest ja ratsavarustuse ülevaatest ning lõpetades tavapärasemate kategooriatega nagu näiteks youtuberite seas populaarsed Q&A (questions & answers) ehk küsimuste ja vastuste videod. Julge iseloom ja pealehakkamine on toonud talle juba üle 94 tuhande vaatamise ning see on alles algus. Saan Hanna-Sandraga kokku kiireloomulises ja hõivatud Tallinna kesklinna kohvikus (mis kirjeldab ka loo peategelast väga hästi), et kõige selle kohta lähemalt küsida. Rääkida jõudsime nii Youtube’ist, videote tegemisest ja monteerimisest, youtuberite ja influencerturunduse tulevikust, sotsiaalmeediaga kaasas käivast survest, Hanna-Sandra arvukatest huvidest ja hobidest ning ka kaugematest tulevikuplaanidest. Üks on kindel- päevane motivatsioonilaks on siinkohal tagatud!

PERSOONILOO 2. OSA

Olles ise sotsiaalmeedias ja Youtube’is aktiivne, kas sul on ka endal lemmikuid youtubereid ja instagrammereid?


Jälgin eelkõige inimesi välismaalt, eriti Ameerikast. Eesti-siseselt jälgin näiteks Paljast Porgandit, kes teeb hästi palju trenni, mida teen ka ise. Samuti meeldib mulle tema realistlik maailmavaade. Vahepeal jälgin ka teisi kõige tuntumaid, näiteks Maria Rannavälja, aga nende puhul pole ma otseselt tulihingeline fänn, kes vaataks päris igat videot. Samas pole mul kindlasti ka suhtumist, et nad mulle otseselt ei meeldiks. Ma ei lähe selle massiga kaasa, kes ühte või teist negatiivset asja nende kohta ütleb. Kui käisin Eesti youtuberite laivil, siis sain seal teiste sisuloojatega rääkida ning nägin oma silmaga, et need halvustavad jutud, mida mõned inimesed räägivad, ei ole üldse tõesed. Mõndadel inimestel on mingi imelik vajadus teisi maha teha, et enda enesehinnangut selle arvelt tõsta. Ka need sisuloojad on inimesed ja neil on tunded. Vaatan seetõttu ise kõiki sama pilguga ja niimoodi vahet ei tee. Kõik teevad erinevat sisu ja see ongi minu jaoks just huvitav.


Kas sul on ka välismaa sisuloojate seast omad lemmikud, keda pidevalt jälgid või on see suurem grupp inimesi, keda jälgid suhteliselt võrdse tihedusega?


Paljusid väga tihedalt jälgida ei jõua, sest tegelen lihtsalt ise nii paljude asjadega ja aega selleks seetõttu eriti ei ole. Neid, keda tihedamalt jälgin, on alla kümne.


Ajapuudusest rääkides, siis kas saad uuesti puust ja punasest selgeks teha, et mille kõigega sa tegeleda jõuad (sest see peaks tõesti kõikidele eeskujuks olema)?


Hetkel käin tantsimas ühes esindusgrupis, ratsutamas, jõusaalis ning korra nädalas ka modellikoolis. Lisaks teen muidugi ka kõiki neid postitusi ja videoid, mille peale kulub veel oma aeg. Üritan võimalikult palju ka lugeda ning pere ja sõpradega aega võtta. Kokkuvõttes ega eriti vaba aega alles muidugi ei jäägi. Kogu minu vaba aeg on täis planeeritud, sest mulle meeldib aktiivne olla. Mulle ei meeldi niisama istuda või telefonis kaua olla. Mulle meeldib, kui mul on tegevust. See arendab ka silmaringi. See on palju mõistlikum, kui lihtsalt toas istuda ja teki all filmi vaadata.


See imetlust ja austust äratav nimekiri huvidest ja hobidest viib minu mõtted kohe tagasi ka alguses mainitud bucket listi juurde. Kui see just saladus ei ole, siis mis on mõni tegevus, mis seal pikas nimekirjas on?


Kunagi, kui ma olin väiksem ja me vaatasime isaga ühte saadet, kus uuriti Maad, meie imelist planeeti, siis tekkis mul koheselt mõte, et ma tahaksin kunagi Kuule minna. Tekkis soov astronaudiks saada. Nüüdseks olen sellest natukene ’’üle saanud’’ ja mõtlen, et sellest piisaks, kui saaks lihtsalt Maa külgetõmbejõust väljuda selleks mõeldud lennukiga. See oleks number 1. Number 2 oleks sukeldumine. Mulle tegelikult pakuti ka seda võimalust, aga ma hakkasin kartma, kui hakati hoovustest rääkima ja tol hetkel jäi seetõttu minemata. Tollel hetkel ma küll seda konkreetset asja teha ei julgenud, aga muidu ongi mõttes eelkõige kõik sellised ekstreemsemad asjad.


Väga äge! Kui väiksena oli sihiks Kuule minna, siis milline on see sümboolne ’’Kuu’’, kuhu oma videokanaliga tulevikus jõuda tahaksid? Mis mõtted hetkel seoses kanali tulevikuga peas on keerelnud?


Olen jälginud palju ka neid täiskasvanuid, kellel on lapsed ning kes ikka veel teevad videoid, see on lahe. Mulle väga meeldivad väikesed lapsed. Mul on palju tuttavaid ja sugulasi, kellel on väikesed lapsed. Ma pakun ennast neile tihti ka lapsehoidjaks. Vähemalt nooremana unistasin, et mul võiks olla kaks last ja teeksin täiskasvanuna videoid ka koos nendega. Nüüdseks olen mõelnud, et ma kindlasti teen tulevikus neid videoid, aga pigem hobina.


Oled küll veel kooliõpilane, aga kas sul on juba ka mõtteid selle kohta, et mida peale kooli lõpetamist edasi tahaksid teha?


Mul on tegelikult hästi kindel plaan välja mõeldud. Ma tahan õppida õigusteadust ja koreograafiat kõrvuti või koos ning teha kindlasti baka ja magistri järjest ära. Seejärel sooviks täiskohaga töötada advokaadina ning selle kõrvalt anda kas tantsutrenne või luua mingeid tantsuvideosid- ja filme.


Kuigi tulevikus näed sotsiaalmeedias sisu loomist pigem hobi kui tööna, siis milliseks võiks kujuneda Youtube’i ja Instagrami ning nendes tegutsevate sisuloojate tulevik?


Hästi paljud sisuloojad, eriti Ameerikas, aga ka mujal, elatuvadki sellest tänu tihedatele koostöödele ja paljudele projektidele. Selles plaanis on nendel keskkondadel suur potentsiaal. Samas Eestis on influencerturundus vähem tuntud ning siin on sellest ilmselt raske ära elada. Teistpidi vaadates on aga see, et Eestisse jõuavadki teatud trendid hiljem, nii et eks näis, kuidas see edasi areneb.


Kuidas ala tulevikku ettevõtete ja brändide osas kommenteeriksid?


Ka neil areneb see asi edasi. Iga päevaga näen aina rohkem sponsoreeritud postitusi ja koostöö tegemist. Alguses kaheldi isegi selles, kas saata instagrammeritele või youtuberitele tasuta asju, aga nüüdseks on aru saadud, et nendel keskkondadel on väga suur mõju. Olen väga õnnelik, et paljud firmad on seda taibanud ja toovad seetõttu ka meile rohkem tegevust ja tööd. Influencerturundusel võib olla väga suur tulevik ka siin, iseasi, kui kiiresti asjad toimuvad.


Mida soovitaksid nendele ettevõtetele ja brändidele, kes veel kahtlevad sotsiaalmeedia sisuloojate ja mõjuisikute kasutamise väärtuslikkuses?


Ütleksin lihtsalt, et usaldage. Sellel on väärtust. Selle tõestuseks või näiteks tooksin, et ka mina kuulan endavanuseid tüdrukuid ja oma sõbrannasid rohkem, kui võõramaid ja endast vanemaid inimesi. Endavanuste ning endaga samasuguste huvide ja hobidega inimestega on rohkem ühist kui teiste inimestega. Kui minu jälgijate seas on 100 minuga samavanust tüdrukut, kes teavad, et kui ma neile midagi soovitan, siis see tähendab, et antud toode või teenus on kindlasti hea, siis see mõjutab ka selle ettevõtte müüginumbreid, kelle toodet või teenust ma promon. Samuti toimib ka see effekt, et kui noorel on endavanune eeskuju, keda ta jälgib, siis ta soovib olla temaga sarnane ning see on siis natuke ka uhkuse asi, et oo, mul on temaga samasugune asi olemas. See paneb inimesi samu asju ostma, mida neile soovitatakse. Nii et ootame ja näeme. Võiks lihtsalt usaldada ja näha väärtust. Õnneks viimasel ajal ongi influencereid ja sisuloojaid rohkem hakatud usaldama, nii et kokkuvõttes on selle alaga lood väga hästi.

Antud lugu ilmus SmartStart Agentuuri influencerprogrammi raames. Programmi kohta saad rohkem lugeda siit. Persooniloo esimest osa saab lugeda SIIT.

587 views

Telefon: +372 5218752 

  • SmartStart Facebook
  • SmartStart Instagram
  • SmartStart Twitter

© 2019 SmartStart Agentuur OÜ

All rights reserved/Kõik õigused kaitstud.