• Jaanika Luht

Youtuber ja sisulooja Hanna-Sandra Kulderknup: Pole palju teemasid, millest üldse ei kirjutaks



Kõigest 13-aastane Youtube’i sisulooja kasutajanimega Hanna-Sandra ehk Hanna-Sandra Kulderknup on oma noore ea kohta juba uskumatult aktiivne ja edukas ning võiks olla inspiratsiooniks ka kõikidele temast vanematele lugejatele. Mitmekülgsus ei puudu ka tema videotest, mille seast võib leida väga erinevaid teemasid alates rootsi kruiisi ülevaatest ja ratsavarustuse ülevaatest ning lõpetades tavapärasemate kategooriatega nagu näiteks youtuberite seas populaarsed Q&A (questions & answers) ehk küsimuste ja vastuste videod. Julge iseloom ja pealehakkamine on toonud talle juba üle 94 tuhande vaatamise ning see on alles algus. Saan Hanna-Sandraga kokku kiireloomulises ja hõivatud Tallinna kesklinna kohvikus (mis kirjeldab ka loo peategelast väga hästi), et kõige selle kohta lähemalt küsida. Rääkida jõudsime nii Youtube’ist, videote tegemisest ja monteerimisest, youtuberite ja influencerturunduse tulevikust, sotsiaalmeediaga kaasas käivast survest, Hanna-Sandra arvukatest huvidest ja hobidest ning ka kaugematest tulevikuplaanidest. Üks on kindel- päevane motivatsioonilaks on siinkohal tagatud!

PERSOONILOO 1. OSA

Alustame äkki väikesest ülevaatest, et pilti selgemaks maalida, sest tõesti- sa oled imeliselt aktiivne ning tegeled rohkemate asjadega, kui esmapilgul kokku jõuaks lugeda.


Olen 13-aastane Hanna-Sandra, elan Tallinna lähedal ning tegelen peamiselt tantsimise ja ratsutamisega, samuti natuke ka modellindusega. Lisaks mängin ka kitarri ja klaverit. Need on sellised kõrvalisemad hobid. Videote tegemise ja blogimise juurde (küll videote formaadis, aga kaudselt siiski) jõudsin tegelikult läbi ühe koolisisese projekti, kus me sõbrannaga osalesime. Sealt alates hakkasingi järjepidevalt postitusi ja videoid tegema. Nii ma nüüd siin olengi.


Kui palju sul umbes vaatajaid on ning kes nad üldjuhul on?


Vaatajad on mul statistika järgi enamasti minu vanused ja natuke nooremad tüdrukud, aga olen kommentaarides ka väga palju poisse näinud. Kuna videoid teengi eelkõige oma igapäeva elu baasil, aga hästi palju ka moe ja ilu teemadel, siis vaatajaskond ongi mul peamiselt sellises vanusegrupis ja ütleme nii, et ’’tüdrukulik’’.


Keda eelkõige ootad ise enda videoid vaatama?


Ma arvan, et just neid samu enda vanuseid tüdrukuid, sest neid huvitavad need teemad ja minu poolt pakutav sisu. Samas kindlasti ka endast vanemaid ja nooremaid, sest teemasid on nii erinevaid ja üritan keskenduda praegu just positiivsusele ja vaimse tervise teemadele. Olen saanud jälgijatelt nii palju kirju selle kohta, et minu videod on neid aidanud ja nende tuju paremaks teinud. Usun, et iga inimene võib leida minu kanalilt midagi, mis talle meeldib.


Mainisid varem, et teemasid videote tegemiseks on seinast seina. Mis on sinu enda lemmikteemadeks?


Ilu ja mood ilmselt ongi, aga teemasid on seinast seina. Huvi on mitmete asjade vastu.


Milline on olnud siiani sinu kõige populaarsem video või vaatajaid kõige rohkem kõnetanud?


Arvan, et kõige rohkem kõnetas vaatajaid üks minu vlog päevast, millal sain endale breketid. Olen vaadanud, et kui Ameerikas veel on sellest videosid tehtud, siis Eestis pole seda teemat varem väga puudutatud. Otsides ei leidnud ma sellest teemast peaaegu ühtegi eestikeelset videot. Mõtlesin, et teen siis ise sellest video. Lõpuks sai see üle 20 000 vaatamise.


Milliseid koostöösid sa tulevikus teha sooviksid? Mis oleksid eelkõige need teemad ja tooted, mis sind kõige enam huvitaksid?


See on nii lai valik. Pole palju teemasid, millest üldse ei kirjutaks. Kui siis ehk elektroonika, sest kui kaamerad välja arvata, siis sellest teemast ma nii palju ei tea, aga kõige ülejäänu osas täitsa oleneb. Mulle meeldib isegi ekstreemsport. Mul on ka väga pikk bucket list kõikidest asjadest, mida soovin elu jooksul ära teha ning teemad varieeruvadki seinast seina. Neid asju ongi lihtsalt nii palju erinevaid.


Milliste ettevõtetega oled juba koostööd teinud?


Olen siiani teinud koostööd meigifirmadega, aga samuti ka paari riide- ja ehtefirmaga. Meigibrändidest olen teinud koostööd näiteks Essence'iga ja Instagramis Napsie.ee-ga, RADezainiga ja Boftiga.


Kaua sul ühe video tegemine tavaliselt aega võtab?


See oleneb sellest, millist videot ma teen. Kui ma lihtsalt filmin enda päeva või lihtsalt vlog’in, siis seal tavaliselt panen lihtsalt klipid kokku ja salvestan ära. Väga palju aega sellele ei kulu. Kuna üritan jätta videotesse sisse võimalikult palju seda, millne ma tegelikult olen ja milline on minu iseloom, siis neid videid ma põhimõtteliselt üldse ei lõika. Nende videote puhul, kus istun oma toas kaamera ees ja millestki räägin, siis seal läheb aega sellele, et natuke teksti ette mõelda või üles kirjutada, et jutt päris uisapäisa ei tuleks ning laiali ei valguks. Samuti läheb aega, et ette valmistada kaamera, enda meik, soeng ja riietus ning pärast filmimist asi kokku panna. Enamasti võtan ühe video tegemiseks endale aega neli kuni seitse päeva, seega see on aegavõttev tegevus, aga mulle siiski meeldib see.


Mainisid video kokku panemist. Mis programme sa monteerimiseks kasutad?


Olenevalt videost kasutan kas iMovie't, Final Cut Pro’d või DanVinci Resolve programmi. Esimest kasutan, sest mul on Apple’i arvuti ja seal oli see juba olemas ning seda on hea lihtne kasutada. Teist kasutan rohkem huvitavamate asjade jaoks, kui soovin teha ka montaaži või midagi muud keerulisemat. Kolmandat kasutan harvem, sest on vähem vajadust ning see on ka programm, mis vajab teistest rohkem harjutamist.


Milliseid videoid jälgijad lähiajal sinult oodata võiksid?


Just lõpetasin sellise video filmimise, mis põhineb hetkel populaarsel trendil, kus inimene küsib oma jälgijate käest, et mis eelarvamusi neil tema kohta on ning seejärel kommenteerib neid. Pean ütlema, et eelarvamused olid üsna üksluised. Päris paljud inimesed arvasid minust samamoodi, mis oli üpris üllatav. Ma oleksin ise täiesti teistmoodi enda kohta arvanud. Mul on samas ka paar järgnevat projekti juba töös ning mõned videod juba ette filmitud, aga see on hetkel veel väike üllatus.


Millised emotsioonid sul neid eelarvamusi lugedes tekkisid? Kas need arvamused üllatasid sind positiivselt või negatiivselt?


Mõlemat. Hästi palju kirjutati, et: ’’Arvasin alguses, et oled hästi ülbe ja kuri, aga kui sind tundma õppisin, siis sain aru, et oled hästi sõbralik ja tore!’’. Siis ma tõesti ei saanud aru, et kuidas saan kuri tunduda, kui uute inimestega suheldes olen hästi vaikne ja tagasihoidlik. Üritan just selline hästi positiivne olla. Samuti nimetati mind mõndade poolt hästi tavaliseks või basic’uks, mille järel mõtlesin, et kas inimene üritab niisama halvasti öelda või ta päriselt arvab niimoodi.


Palju sa inimestelt tavaliselt kommentaare saad? Kas kirjutatakse rohkem videote alla või otse sulle läbi postkasti?


Mulle kirjutatakse otse väga palju. Mul on Instagramis väga palju DM (direct message) request’e, millele ma lihtsalt vastata ei jõua. Postkast on nii küsimusi kui ka komplimente täis, kuid mul pole alati füüsiliselt aega, et nendele kirjadele vastata. Kui ma ühele vastan, siis ma tahan juba kõikidele vastata. Videote alla samas palju kommentaare ei jäeta, sest need, kes tahavad halvasti öelda ei julge seda tihti avalikult teha. Positiivseid kommentaare on ka videote all muidugi mitmeid.


Kas sind üllatas ka see tagasiside, mida sa inimestelt saanud oled?


Tagasiside juures on üllatanud see, et ootasin isegi veelgi rohkem negatiivseid kommentaare, sest tavaliselt see nii läheb, kui inimene hakkab rohkem tähelepanu saama, aga olukord on sellega isegi üllatavalt positiivne.


Just. Seda enam, et eestlane pole tihti esimene, kes kiidaks. Ometi oled väga tubli ja saanud endale lühikese ajaga muljetavaldava ka arvu jälgijaid.


Mõlemas on üle 2000 jälgija. Mõni võib öelda, et seda on vähe, aga minu jaoks on see suur asi. Mõtlen, et wow, kuidas on nii palju silmapaare, kes mind jälgivad. Kes on kõik need inimesed?! See on suur au.



Jätkub...

Antud lugu ilmus SmartStart Agentuuri influencerprogrammi raames. Programmi kohta saad rohkem lugeda siit. Hanna-Sandra lugu saab edasi lugeda samal nädalal ilmuvast persooniloo 2. osast.


Telefon: +372 55554398

  • SmartStart Facebook
  • SmartStart Instagram
  • SmartStart Twitter

               © 2020 SmartStart OÜ

All rights reserved/Kõik õigused kaitstud.